det med småt har vi skrevet med stort
handelsbetingelser
Læs her hvordan det er at handle med os
HANDELSBETINGELSER
Disse handelsbetingelser gælder for websitet www.coffeedealers.dk.
-
INDLEDNING
- VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER
- ABONNEMENT OG MEDLEMSKAB
- BESTILLING OG BETALING
- LEVERING, LEVERINGSTID OG FORSENDELSE
- AFBESTILLING
- FORTRYDELSE,REKLAMATION OG RETUR
- SPECIELLE BETINGELSER TIL ERHVERV
- PRIVATPOLITIK
- GENERELLE BETINGELSER
1. VELKOMMEN TIL COPENHAGEN COFFEE DEALERS
Disse handelsbetingelser gælder for websitet www.coffeedealers.dk, de abonnementsservices, der tilbydes på websitet, og de produkter, der leveres både som enkeltkøb og som abonnement og dermed en del af vores medlemsskab. Læs venligst disse handelsbetingelser grundigt. Ved at bruge websitet, købe ét af vores produkter eller tilmelde dig et medlemskab og abonnement via websitet, accepterer du vilkårene og indvilliger i at være bundet af dem.
Copenhagen Coffee Dealers anbefaler, at du læser dem grundigt, da de er lavet for at beskytte dig som forbruger, så det er vigtigt, at du forstår dem. Skulle du have nogen tvivl, så sidder vi klar til at svare på dine spørgsmål på mail copenhagen@coffeedealers.dk eller på telefon +45 22450115.
2. VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER
Copenhagen Coffee Dealers Aps
Blodhøjvej 2,
4040 Jyllinge.
+45 22450115
copenhagen@coffeedealers.dk
CVR NR. 38645838
2.1 WEBSITET
Websitet med tilknyttet domæne coffeedealers.dk, ejes og drives af
Copenhagen Coffee Dealers Aps
CVR NR. 38645838
3. ABONNEMENT OG MEDLEMSKAB
3.1 INDGÅELSE AF MEDLEMSKAB OG OPSTART AF ABONNEMENT
Når du bestiller et abonnementsprodukt hos Copenhagen Coffee Dealers, accepterer du samtidig vores betingelser for medlemsskab og abonnement og du overgår automatisk til vores medlemskab og abonnementsordning, hvor du modtager friskristet kaffe lige efter dine ønsker og behov på baggrund af resultatet fra kaffetesten.
Dette gør sig også gældende hvis du starter et medlemskab direkte på vores website uden først at modtage prøvepakke eller lign.
3.1 OPRETTELSE
Ved indgåelse af medlemskab sker der en oprettelse af en personlig medlemsside. Du vil modtage en bekræftelsesmail, hvor du bliver bedt om at verificere din konto. Dette er nødvendigt for at kunne tilgå din medlemsside på et senere tidspunkt.
3.2 BINDINGSPERIODE
Der er ingen bindingsperiode på dit medlemskab og der er altid fuld fleksibilitet. Dog skal opsigelse ske seneste 24 timer før vi afsender din næste medlemspakke.
Gaveabonnementer betales for hver levering som et normalt abonnement/medlemsskab, og kan efter ønske fortsættes med samme eller ny betalingsinformation. Ønskes gaveabonnement opsagt inden den aftalte periode på 3 leveringer, refunderes værdien af de resterende leveringer ikke.
3.3 VARIGHED
Medlemsskab har ingen fast varighed, men kan til enhver tid opsiges med øjeblikkelig varsel. Opsigelse skal ske senest 24 timer inden betalingen for næste ordre, samt inden første afsendelsesdag for gældende periode. Sker opsigelsen senere end dette, trækkes betaling for leveringen, som afsendes. Herefter ophører medlemsskabet.
3.4 OPSIGELSE
Der er ingen bindingsperiode på dit medlemskab, dog skal opsigelse ske senest 24 timer før vi rister til den specifikke ordre. Sker opsigelsen senere end dette, trækkes betaling for leveringen, som afsendes. Herefter ophører dit medlemskab.
Det er ikke muligt at returnere allerede ristet og afsendt kaffe, da det er ristet direkte til den enkelte ordre og opsigelse kan først ske inden 24 timer før den efterfølgende planlagte ordre, ristning og levering.
Alternativt kan du nemt tilpasse din næste levering ved at udskyde den kommende levering eller sætte den på pause eller ændre din mængde af kaffe.
For at opsige dit medlemskab skal du blot logge ind på din medlemsside og vælge det medlemskab du ønsker at opsige. Så stopper fremtidige leveringer helt automatisk.
Har du spørgsmål eller oplever udfordringer er du velkommen til at skrive til copenhagen@coffeedealers.dk
3.5 MEDLEMSSIDE
Du kan til enhver tid se og tilpasse dine leveringer, dine mængder, kaffesort samt fremtidige leveringer på din medlemsside på coffeedealers.dk. Hvis du af den ene eller anden årsag ikke ønsker at modtage en medlemspakke, har du mulighed for at udskyde eller springe en levering over. Ændringer i en kommende forsendelse skal ske seneste 24 timer før ordren gennemføres.
3.6 REFUNDERING
Vi tager forbehold for sjældne fejl ved abonnementsbetalingen, eks. forkert beløb trukket efter opdatering af pris, beløb trukket efter opsigelse, forkert beregning af loyalitetsrabat eller lign. Sker dette vil beløbet blive refunderet hurtigst muligt på det tilmeldte betalingskort.
Det er ikke muligt at få refunderet allerede ristet og afsendt kaffe, da det er ristet direkte til den enkelte ordre og opsigelse kan først ske inden 24 timer før den efterfølgende planlagte ordre, ristning og levering.
3.7 SÆRLIGE VILKÅR
Kan beløbet flere gange ikke kan trækkes på det tilmeldte betalingskort, tilsendes faktura til den e-mail-adresse, der er tilmeldt. Ved manglende betaling af denne overdrages sagen til inkasso.
Hvis vi tilbyder en særlig rabat på vores medlemsskaber er formålet at give kunder en mulighed for at prøve vores abonnementsløsning uden at skulle betale fuld pris. Hvis det er tydeligt at et medlemskab er tegnet udelukkende for at udnytte denne rabat, eller få yderligere rabatter, forbeholder vi os retten til at annullere og tilbagebetale denne ordre (og dermed tilhørende medlemskab) .
Det er kun tilladt at benytte den samme rabat en gang per kunde. Det er derfor ikke tilladt at tegne et nyt medlemskab med rabat, hvis du tidligere har brugt samme rabatkode eller email til at starte et medlemskab hos os. Hvis vores system udnyttes på denne måde, forbeholder vi os retten til at automatisk at opkræve differencen.
4. BESTILLING OG BETALING
4.1 BESTILLING
Bestilling af enten enkelt køb eller medlemskab foretages online gennem vores website på copenhagen@coffeedealers.dk.
4.2 KVITTERING
Ved oprettelse af ordrer om det er enkelt køb eller til medlemspakker fremsendes kvittering pr. mail. Ved afsendelse af ordren fremsendes besked på mail eller sms.
4.3 BETALINGSMULIGHEDER
Det er muligt at betale med Visa/Dankort, Eurocard, VISA, VISA Electron, Mastercard.
Derudover er det muligt at betale med hhv. Apple Pay, Google Pay og Shopify Pay samt Mobilepay.
Dine kortoplysninger bliver sendt i krypteret form med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder at det kun er dig og betalingsudbyderne og således ikke andre, der ser eller kan aflæse eller opbevarer dine kortoplysninger.
Alle beløb er i DKK, Danske kroner og er inkl. 25% moms.
Vi tager ikke kortgebyr.
4.4 HVORNÅR TRÆKKER VI PENGENE?
Vi trækker betaling for din ordre eller medlemspakke på dagen, hvor din ordre bliver genereret og går igennem i vores system. Vi tilstræber at riste samme dag eller få dage efter, hvorefter vi afsender indenfor 24 timer efter ristningen.
4.5 KORTOPLYSNINGER
Ved tilmelding giver du tilladelse til at gemme alle relevante kortoplysninger til automatisk betaling. Oplysninger slettes ved annullering af medlemskonto.
4.6 UDLØB OG UDSKIFT AF BETALINGSKORT
Husk at gå ind og opdatere dine kortoplysninger på din medlemsside på coffeedealers.dk, hvis det tilmeldte betalingskort udløber eller udskiftes. Udløber det tilmeldte betalingskort, tilsendes vejledning til opdatering af kortoplysninger til den tilmeldte e-mail adresse.
4.7 GENNENMFØRELSE AF KØB
Når du gennemfører dit køb, bekræfter du samtidig, at vi må kontakte dig med emails vedrørende dit medlemskab, produkter, kampagner, gode råd og historier m.m. Du bekræfter også at vi må kontakte dig via sms og telefon. Du kan til enhver tid afmelde dit samtykke via linket på fremsendte mails.
5. LEVERING, LEVERINGSTID OG LEVERINGSOMKOSTNINGER
5.1 LEVERING
Copenhagen Coffee Dealers leverer direkte til din dør. På den måde slipper du for at hente kaffen. Det er ikke muligt at afhente kaffen uden forudgående aftale.
Det er også muligt at levere pakkeshop som forsendelsesmetode og så bliver pakken sendt til den pakkeshop der, ved fugleflugt, er tættest på den opgivne adresse.
Risikoen for varerne overgår til dig som køber efter varen er afleveret til leverandøren.
5.2 LEVERINGSUDBYDER
Vi leverer typisk med DAO direkte til din dør. Typisk leveres der før kl. 7 om morgenen. Perfekt tid til din morgenkaffe.
Ved større mængder leveres også med GLS eller PostNord , som også kan leveres direkte til din hovedør.
Du kan altid vælge at få leveret til nærmeste pakkeshop.
5.3 LEVERINGSTID
Vi tilstræber at behandle din ordre og riste kaffen enten samme dag, som den er registreret i vores system eller indenfor de nærmeste dage derefter. Vi afsender altid kaffen indenfor 24 timer efter ristningen.
Leveringstiden er normalt 1-3 dage fra vi indleverer din pakke til vores leveringsudbyder.
5.4 LEVERINGSOMKOSTNINGER
Bestillinger som enkeltkøb eller fremtidige og løbende leveringer af medlemspakker betales leveringsomkostninger afhængig af vægten på leveringen.
Copenhagen Coffee Dealers tilbyder gratis levering af ordrer over 399 dkk.
5.5 KVITTERING
Ved afsendelse af ordren fremsendes besked på mail eller sms.
6. AFBESTILLING
Afbestilling af en levering i dit medlemskab kræver, at du logger ind på din personlige medlemsside seneste 24 timer før afsendelsen af kommende ordre ved at udskyde næste levering, springe en levering over eller helt opsige dit medlemskab.
7. FORTRYDELSESRET, REKLAMATION OG RETUR
7.1 FORTRYDELSESRET
Du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når du køber fødevarer på nettet. Det vil sige at du kan ikke fortryde hele eller dele af dit køb, hvis du fortryder dit køb. Vores kaffe bliver ristet direkte til dig, din ordre og dine behov. Derfor kan et køb ikke fortrydes, når først varen er ristet og afsendt til dig.
Fortrydelsesretten på 14 dage gælder fra indgåelse af aftale. Fortrydelse kræver, at du giver os besked på copenhagen@coffeedealers.dk Hvis du fortryder et køb eller oprettelsen af et medlemsskab skal det foregår ved at opsige dit medlemskab på din personlige medlemsside seneste 24 timer før afsendelsen af kommende ordre.
7.2 REKLAMATION
Enhver reklamation rettes direkte til Copenhagen Coffee Dealers på e-mail copenhagen@coffeedealers.dk eller per telefon +45 22450115. Som forbruger har du 2 års reklamationsret, dog gælder det ikke fødevareprodukter.
7.3 RETURNERING
Det er ikke muligt at returnere fødevarer. Skulle der mod forventning være opstået fejl ved produktet, erstattes dette. I dette tilfælde bedes vi kontaktet på copenhagen@coffeedealers.dk eller per telefon +45 22450115
8. SPECIELLE BETINGELSER TIL ERHVERV
Alle handelsbetingelser er gældende for alle, der handler hos Copenhagen Coffee Dealers, men i dette afsnit er der visse betingelser, der er særligt gældende for erhvervskunder. Hvis intet er specificeret i dette afsnit er de øvrige betingelser gældende for både erhverv og privat.
8.1 ERHVERVSKUNDER
Det er muligt, at handle hos Copenhagen Coffee Dealers som erhvervskunde med til andre priser, end som privatkunde.
Vi levere til virksomheder, kontorer, caféer, restauranter, til firmagaver eller til forhandling i detailhandlen. For at handle som erhvervskunde hos Copenhagen Coffee Dealers kræver det, at man har et gyldigt CVR nr.
Kontakt os på copenhagen@coffeedealers.dk for at bliver oprettet i vores system som erhvervskunde.
8.2 ENGROSPRISER
Som erhvervskunde har du mulighed for at handle til andre priser end ved køb som privat. Det er også muligt at opnå en mængderabat ved køb af større mængder pr. ordre. Priser og mængderabat kan oplyses ved at skrive på vores kontaktformular på coffeedealers.dk eller kontakte os på copenhagen@coffeedealers.dk.
8.3 MINIMUMSMÆNGDE
Minimumsmængden for ordre til erhverv og til engrospriser er 10 kg.
8.4 LEVERINGSOMKOSTNINGER
Leveringsomkostninger beregnes ud fra mængden på den enkelte ordre og faktureres samtidig med kaffen. Vi afsender med GLS eller Postnord.
8.5 BESTILLING
Bestilling sker ved at kontakte os på copenhagen@coffeedealers.dk for at oplyse kaffesort, mængder og ønsket leveringsdag. Vi afsender indenfor 24 timer efter vi har ristet kaffen.
8.6 BINDING
Der er hverken til private eller til erhverv nogen binding i vores leveringer. Ved en aftale om fast levering i et fast interval og med en fast frekvens, skal ændringer og opsigelse ske senest fredagen i ugen inden den planlagte uge for leveringen.
8.7 ÆNDRINGER I MÆNGDE OG LEVERING
Ændringer i mængde og levering sker ved at kontakte os på copenhagen@coffeedealers.dk senest fredagen i ugen inden den planlagte uge for leveringen.
8.8 BETALINGSBETINGELSER
Ved køb som erhvervskunde fremsendes faktura på dagen for leveringen med betingelserne netto 8 dage.
8.9 ABONNEMENTSRABAT OG MÆNGDERABAT
Som erhvervskunde er det muligt at opnå yderligere rabat end den, der tilbydes ved mængderabat. Det er også muligt, som erhvervskunde at opnå samme rabatter, som privat kunder kan opnå ved at indgå aftale om et medlemsskab med løbende og faste leveringer.
9. PRIVATLIVSPOLITIK
9.1 PERSONDATA
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Følgende oplysninger gemmes når du handler i vores webshop: Navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og indholdet af din ordre.
Følgene oplysninger, som navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse, bruges udelukkende således at vi kan levere ordren samt kontakte dig omkring leveringen. Vi modtager ikke dine betalingskortoplysninger, da disse oplysninger bliver krypteret gennem vores betalings-gateway.
Vi videregiver navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og ordreindhold til følgende firmaer: PostNord, DAO365 eller GLS for leveringer i Danmark, således at vi kan sende ordren til dig.
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine data tilstrækkelig sikkerhed.
Hvis du ønsker dine persondata slettet, sletter vi dine kontaktoplysninger, herunder e-mail adresse, telefonnummer og kortoplysninger. I overensstemmelse med dansk lovgivning og for at opfylde bogføringslovens krav gemmes personlige data i fem år og slettes derefter.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til eller du tilbagekalder dit samtykke.
I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendige, er vi ikke forpligtet til at slette dine personoplysninger. Dette er f.eks. for at kunne overholde vores retlige forpligtelser eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Kontakt os på copenhagen@coffeedealers.dk.
Når du gennemfører dit køb, bekræfter du samtidig, at vi må kontakte dig med e-mails vedrørende dit medlemskab, produkter, kampagner, gode råd og historier m.m. Du bekræfter også at vi må kontakte dig via sms og telefon. Du kan til enhver tid afmelde dit samtykke via linket på fremsendte mails.
9.2. BØRN OG UNGE UNDER 18 ÅR
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge.
9.2 COOKIES
Vi benytter cookies til at give vores brugere den bedste oplevelse på hjemmesiden. En cookie er en fil som bliver gemt i din browser på den enhed du benytter, og kan indeholde hvad end information hjemmesiden lægger i den.
Hvad er en cookie? En cookie er en lille fil med dataoplysninger. En cookie kan ikke ødelægge noget på din computer. De bruges ofte til at give en bedre brugeroplevelse og til indsamling af oplysninger vedrørende brug af en hjemmeside.
9.2 HVAD BRUGER VI COOKIES TIL?
Vi benytter cookies på hjemmesiden, til dels med det formål at sikre at hjemmesiden virker ordentligt og giver dig en bedre brugeroplevelse. Derudover benytter vi cookies som kilde til statistik.
Nedenfor kan du få flere oplysninger om vores brug af cookies, og om hvordan du kan slette eller afvise dem.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
Google Analytics - til analyse af brugeradfærd og optimering af webshoppens brugerflade.
Facebook Pixel- med det formål at levere relevante annoncer til den besøgende.
Google Ads - med det formål at levere relevante annoncer til den besøgende.
9.3 HVORDAN KAN JEG UNDGÅ ELLER SLETTE COOKIES?
Du kan til enhver tid slette cookies i browseren, men du skal være opmærksom på, at der kan være funktioner på hjemmesiden, der efterfølgende ikke virker optimalt.
Hvordan dette gøres, afhænger af den enkelte browser. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering
Erhvervsstyrelsen har følgende vejledning til, hvordan du undgår cookies:
https://erhvervsstyrelsen.dk/saadan-undgaar-du-cookies
9.4 SAMTYKKE
Brugere gøres opmærksomme på, at der ved at bruge hjemmesiden accepteres brugen af cookies. Dette gøres ved en pop up besked ved brug af hjemmesiden.
10. GENERELLE BESTEMMELSER
10.1 PRODUKTDOKUMENTATION
Du kan finde produktdokumentation og beskrivelser for hvert produkt her på hjemmesiden.
10.2 ÆNDRINGER I PRODUKTER
Kaffen kan variere lidt i smag fra levering til levering og igennem året, selvom de kommer fra samme land, område og kaffefarm, selvom det er helt samme sort. Det er et naturprodukt og dyrkningen er afhængig af naturen og klimaet og derfor kan variationer i solskin, regnmængder, tørke, varme, kulde etc. Have en indflydelse på den endelig smag af kaffebønnen og derfor en variation i de friskristede bønner.
Copenhagen Coffee Dealers smager altid kaffen fra nye leveringer og om muligt og nødvendigt justerer i vores risteprofiler for at ramme de samme smagsnuancere som tidligere så tæt som muligt.
Visse kaffesorter er sæsonafhængige og kan variere gennem året. Det betyder at der kan være perioder af året, hvor en given kaffesort ikke er tilgængelig. Copenhagen Coffee Dealers forsøger altid at finde andre og tilsvarende sorter, der matcher de samme smagsnuancer som tidligere.
Er dette ikke muligt og der bliver nødvendigt helt at skifte kaffesort og/eller oprindelsesland vil det blive meddelt på email mindst 30 dage før den nye kaffesort indføres, ristes og leveres.
Hvis du ikke ønsker denne nye kaffesort kan du altid ændre til en anden sort på din medlemsside.
Copenhagen Coffee Dealers er ikke ansvarlig for de variationer, der naturligt kan komme løbende i smagen af den samme kaffesort fra høst til høst og derfor vil det ikke kunne give anledning til refusion, returnering eller ombytning.
10.3 ÆNDRINGER I HANDELSBETINGELSER OG PRISER
Copenhagen Coffee Dealers kan til enhver tid ændre disse vilkår og abonnementsbetingelser. Du vil altid få besked om disse ændring på email. Du vil få besked mindst 30 dage før ændringerne træder i kraft og hvis du ikke at beholde dit medlemskab på bagrund af ændringerne, kan du til enhver tid opsige dit medlemskab jf. Betingelserne i pkt. Hvis ændringerne er mindre vil de kunne ses på coffeedealers.dk.
10.4 KLAGEADGANG
Du har mulighed for at klage over behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet via følgende kontaktoplysninger:
Datatilsynet
Borgergade 28
1300 København K
Tlf. 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Læs mere om klageadgang på Datatilsynets hjemmeside her: www.datatilsynet.dk.
Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du kontakte os pr. email på copenhagen@coffeedealers.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du mulighed for at klage over behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet via følgende kontaktoplysninger:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Læs mere om klageadgang på Center for Klageløsnings hjemmeside her: www.naevneneshus.dk
10.5 TVISTER, LOVVALG OG VÆRNETING
Såfremt disse handelsbetingelser giver anledning til tvister mellem parterne, skal disse søges løst i mindelighed. Såfremt en mindelig løsning ikke kan opnås, afgøres enhver tvist mellem parterne efter dansk ret og med Retten i Roskilde som aftalt værneting.
10.6 LINKS
Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk
Forbrugerrådet www.forbrugerraadet.dk
Forbrugerinformation www.forbruger.dk
Foreningen for dansk internethandel www.fdih.dk